Czy warto zatrudnić trenera personalnego?

10592022_560143157423838_722763178_nUsługa trenera personalnego nie należy do najtańszych. Najlepsi trenerzy swoje stawki zaczynają od 100 złotych za godzinę, ale oczywiście znajdziemy tez nieco tańsze rozwiązania. Trzeba jednak zauważyć, że nie korzysta z niego zbyt duża liczba osób, a przecież wiążą się z tym pewne korzyści.
Trener personalny podchodzi do klienta indywidulanie, nie układa ćwiczeń ogólny, a dopasowanych do potrzeb klienta, wie, jakie ma możliwości fizyczne, ale również oczekiwania związane z wykonywaniem ćwiczeń. Nie da się ukryć, że jeśli zależy na takim zestawie, który pozwoli osiągnąć nam określony cel szybciej, zatrudnienie trenera będzie dla nas najlepszym rozwiązaniem.
Opieka trenera pozwala nam na uniknięcie błędów, kontuzji, jeśli sami ćwiczymy korzystając z filmików umieszczonych w sieci lub uczęszczam na zajęcia grupowe nie zawsze mamy świadomość, jak dane ćwiczenie wpłynie na nasz organizm, czy wykonując je nie obciążamy zbytnio naszych stawów, kręgosłupa, kolan. W taki sposób możemy sobie szybko zaszkodzić

Gdy stosujesz hormony

10590003_560143120757175_1437243842_nTabletki hormonalne mogą bardzo negatywnie wpływać na nasze samopoczucie. Wiele kobiet przyjmujących zwykłe tabletki antykoncepcyjne zaznacza, że wiąże się to ze zmianami nastroju, czy tez przybieraniem na wadze. W przypadku stosowania hormonów o większej dawce problem te mogą narastać.
Wiele osób przyjmujących hormony, zwłaszcza w czasie walki o możliwość zajścia w ciąże, czy też podczas terapii na choroby tarczycy cierpi z powodu otyłości. Przybieranie na wadze w trakcie terapii hormonalnej jest standardem.
Wiele osób uważa, że branie tabletek to dla wielu osób próba usprawiedliwienia lenistwa, ale nawet aktywne fizycznie osoby, które jedzą zdrowe rzeczy, a przyjmują hormony zaczynają przybierać na wadze. Takie tycie jest najbardziej niebezpieczne, szybko postępuje i trudno z nim walczyć. Jeśli tyjemy od jedzenia możemy zmienić dietę, zacząć ćwiczyć, ale jeśli wszystko to robimy, a przyjmujemy leki nasza walka nie przyniesie efektów. Często nawet po odstawieniu hormonów pojawiają się problemy.

Na diecie można smacznie jeść

10588706_560143130757174_612217501_n
Nie wiadomo dlaczego wydaje się nam, że dieta to z reguły zdrowe, ale niezbyt smaczne pożywienie. Z reguły wybierając dietę wdaje się nam, że będziemy musieli jeść potrawy i produkty niezbyt smaczne. Owszem, jesteśmy skłonni do poświęceń, ale jednocześnie myślimy, że nic przyjemnego podczas diety nas nie czeka. Tymczasem to nieprawda.
Bywają diety nastawione na eliminacje poszczególnych produktów i obracanie się pośród wybranych i wskazanych przez twórców diety. Jednak można znaleźć i takie, które proponują smaczne i pożywne potrawy. Podstawą dobrej diety jest bowiem różnorodność. Można przygotowywać wspaniałe i smaczne potrawy z produktów zdrowych. Ważne jest, by nasze pożywienie było przygotowywane z artykułów spożywczych jak najmniej przetworzonych. Należy korzystać z produktów pochodzących od lokalnych producentów. Wiadomo, że taki produkt jest świeży. Warto też korzystać z produktów ekologicznych, chociaż są nieco droższe.
Jeśli naprawdę się postaramy nowa dieta może okazać się wstępem do nowej wiedzy kulinarnej.

Jak skutecznie się odchudzić

10578468_560143080757179_531767087_n
Skuteczne odchudzanie to takie, które kończy się sukcesem. Sukcesu jednak nie da się osiągnąć za pomocą cudownych tabletek albo w sposób szybki i łatwy. Odchudzanie wymaga starannego zaplanowania, a potem konsekwencji w dążeniu do wyznaczonego celu.
Diety, które obiecują szybkie schudniecie nie są dietami, które w dalszej perspektywie kończą się sukcesem. Owszem, jeśli zależy nam na krótkotrwałym efekcie, gdyż akurat chcemy się zmieścić w ulubioną sukienkę, taką ekstremalną dietę możemy zastosować. W pierwszym jej etapie szybko traci się wodę i w efekcie oczywiście chudnie. Jednak taka gwałtowna utrata wody wcale nie jest korzystna dla naszego organizmu, a poza tym szybko wraca się do pierwotnej wagi. A nam przecież zależy, by szczupła sylwetka pozostała z nami na dłużej.
Częste stosowanie diet ekstremalnych jest zabójcze dla naszego organizmu. Powraca efekt jo-jo, a organizm ma zmienną przemianę materii. To powoduje, że kolejna podjęta próba jest coraz trudniejsza do realizacji. Lepiej więc nastawić się na długą pracę, ale bardziej spektakularny rezultat.

Jak zachować sprawność?

10543873_560143077423846_1916841173_nWiele starszych osób ma poważne problemy z poruszaniem się i ze swoją kondycją fizyczną. Bardzo często wynika to oczywiście z szeregu schorzeń i chorób, które im towarzyszą w późnym wieku. Niestety, równie częstą przyczyną jest po prostu brak ruchu i jakiegokolwiek sportu.
Starsze osoby większość swojego dnia spędzają niestety przed telewizorem, lub czytając książki. Ponadto, nie odżywiają się one właściwie i spożywają duże ilości cukru, który jest przecież składnikiem szkodliwym w każdym wieku.
Dlatego też bardzo istotne jest, aby osoby starsze organizowały sobie dzień w taki sposób, aby zawsze znaleźć czas na aktywność fizyczną. Nie muszą być to skomplikowane ćwiczenia i jakiś konkretny sport. W większości przypadków wystarczy zwykła gimnastyka lub codzienny spacer.
Wspaniałym pomysłem jest przygarnięcie przez starszą osobę małego pieska, który da jej wiele radości, a przy okazji zmotywuje i zmusi do codziennych spacerów. Warto także pomyśleć o zaktywizowaniu takich osób poprzez zachęcenie do opieki nad dziećmi lub innych czynności.